|
Zakres prac obejmuje kompletną renowację blacharską Fiata. Wersji Coupe wyprodukowano podobno tylko 300 sztuk. Niestety nadwozie zostało dostarczone po próbie naprawy w innym warsztacie. Utrudnia to prace bo część elementów została wycięta i wyrzucona. |
|
Poprawienia wymagały szczeliny maski po dawnej wymianie przedniej, prawej ćwiartki. |
|
|
|
Spoina spawanej ćwiartki też została poprawiona. |
|
Wzmocnienie wewnętrznej części przedniego pasa. |
|
Tutaj już naprawione. |
|
Przednie prawe nadkole. |
|
|
|
Ranty błotnika były już naprawiane "na zakładkę". Tak to wygląda po odcięciu łatki. |
|
Precyzyjne dopasowanie elementu znacznie ułatwia spawanie. |
|
|
|
|
|
Nadwozie jest samonośne. Wzmocnienie w nogach pasażera. |
|
|
|
Tylne prawe nadkole. |
|
Oczywiście wszystkie przetłoczenia odtworzone zgodnie z oryginałem. |
|
Kawałek podłużnicy też wymagał naprawy. |
|
|
|
Tutaj już zamknięta przednia część nadkola. |
|
Wzmocnienie też nadawało się do wymiany. Dość kłopotliwy element ;) |
|
Tradycyjnie rant do wymiany. |
|
Tymczasowa warstwa farby umożliwia kontrolę ostrej krawędzi "odcinającej" rant. |
|
Słupek B |
|
Niestety brakuje zdjęcia po wycięciu i można pomyśleć że dziurki były łatane. |
|
Wnęka koła zapasowego. |
|
Tylny prawy rant. Niestety samochód dostarczono z wyciętym dolnym poszyciem co utrudniało prace. |
|
Ale jakoś się udało. |
|
Wewnętrzna część prawego tylnego nadkola. |
|
To samo miejsce z innej perspektywy. |
|
Tył samochodu był w takim stanie kiedy trafił on do klasykmanii. Widać liczne naprawy z dawnych lat i próbę odtworzenia we wcześniejszym warsztacie. |
|
Widoczną na poprzednim zdjęciu łatką było przykryte wgniecenie. Włosi mieli fantazję... |
|
Podłoga bagażnika. |
|
Cały tylny pas został wycięty |
|
Tylna część podłogi bagażnika po naprawie |
|
Tylny wewnętrzny panel wymagał naprawy. |
|
Po naprawie... |
|
... został wypiaskowany i zabezpieczony podkładem epoksydowym. |
|
Trochę pracy na angielskim kole i tak powstał tylny dolny panel. |
|
Górny panel został naprawiony, wypiaskowany, zabezpieczony i wstępnie przyspawany na miejsce. Dolny w trakcie przymiarek. |
|
Dolny panel już na miejscu. |
|
Przednia część bagażnika także nadawała się do wymiany... |
|
... podobnie kawałek podłużnicy i skośne wzmocnienie. |
|
|
|
Planowanie kolejności wymiany elementów zaowocowało możliwością zgrzania całej podłogi bez konieczności spawania. |
|
Podszybie w trakcie naprawy. |
|
Przeciekająca uszczelka zrobiła swoje. |
|
|
|
Druga strona podobnie. |
|
|
|
Wymieniona we Włoszech tylna "ćwiartka" przyczyniła się do korozji rynienki bagażnika... |
|
... która również została naprawiona. |
|
Kolejny rant błotnika. |
|
Tylne poszycie. |
|
Naprawa z poprzedniego warsztatu. |
|
|
|
|
|
Przymiarki nadkola. |
|
Tak wygląda element gotowy do spawania. Przetłoczenia zgodne z oryginałem |
|
|
|
Żadnych zakładek i innych dziwnych patentów. |
|
Trzecie nadkole gotowe. |
|
|
|
|
|
Lewe przednie nadkole. Tak wyglądało po usunięciu łatki. |
|
Dorobiony element. |
|
Przednia wewnętrzna część nadkola. |
|
Czas na drzwi. Na początek prawe. W takim stanie trafiły do Klasykmanii. |
|
Teraz tylko wstawić nowy panel i gotowe. |
|
Wewnętrzna część to też sito. |
|
Takie duperele jak ten narożnik zajmują mnóstwo czasu. |
|
Wzmocnienie mocowania też wymagało naprawy... |
|
...mimo, że go nawet nie widać. |
|
Wewnętrzna część. |
|
Tymczasowe wzmocnienie i przymiarki. |
|
Kolejna duperela z serii "po co to robisz skoro i tak tego nie widać i nikt za to nie zapłaci" |
|
|
|
Przymiarki zewnętrznego poszycia. |
|
Wstępnie "połapany" czyt. "szczepiony" |
|
No i tak to wygląda. Przedtem jeszcze pół dnia doginania zawiasów i regulacji szczelin. |
|
Lustrzana powtórka z rozrywki- drzwi lewe. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wewnętrzna część drzwi lewych... |
|
|
|
Po usunięciu oryginalnej warstwy ołowiu ukazała się kolejna "dziurka" |
|
Po naprawie szczelina wykończona ołowiem. |
|
Jeszcze finalne zdjęcie bagażnika. |
|
Kawałek podłogi kierowcy. |
|
Po przymiarce szyby można było wykończyć podszybie. |
|
Trochę się tego uzbierało :) Złomiarze już się cieszą... |
|
A to szablony, które pomagały nam w pracy. |
|
Arrivederci !!! |